Fitz Roy & Perito Moreno - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu Fitz Roy & Perito Moreno - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu

Fitz Roy & Perito Moreno

Door: Alex en Miek

Blijf op de hoogte en volg Alex & Annemieke

17 Januari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Als eerste: bedankt voor alle leuke reacties op ons eerder geplaatste bericht. Super hoe iedereen met ons meeleeft!

Aan het begin van het nieuwe jaar trokken we Argentinie in. We vonden een kleine, mooie camping aan de voet van de Fitz Roy. Een prachtige dagtocht leidde ons naar een fantastisch uitzichtpunt. We hadden super goed weer, dus dat was genieten!

's Avonds door naar El Calafate, een toeristisch stadje in de buurt van een gigantisch grote gletsjer die veel toeristen trekt. Die mochten wij natuurlijk niet missen. De grootte van de gletsjer verbaasde ons, zo overweldigend als die was kun je je niet voorstellen! Om de haverklap breken er stukken van de gletsjer af, wat een enorme klap veroorzaakt. Toen wij er in een bootje vlak voor zaten, brak er een hele pilaar af waardoor het bootje even vol gas vooruit moest om de metershoge golf op te vangen.

• 17 Januari 2008 - 16:20

Jacqueline B:

Mooie naam, El Calafate, zeker wanneer je bedenkt dat jullie zelf niet ver van enig opkalefateren verwijderd zouden zijn geweest als dat ijs op jullie boot terecht was gekomen. Leuk om jullie verhaal te lezen, en ook wel een beetje jaloers op de avonturen terwijl hier alles z'n gewone gangetje gaat.
    Veel plezier!

• 17 Januari 2008 - 18:24

Marieke Beerda:

He Alex,
    Hoe is het met jou? Ik zie via Christy haar krabbel dat we elkaar makkelijk tegen hadden kunnen komen! Geweldig hier he?!!
    Wij zijn gisteravond van El Calafate naar Puerto Madryn gevlogen.

Veel plezier nog!

Groetjes,
    Marieke

• 14 Februari 2008 - 21:11

Willem En Siska:

Wat geweldig zeg die foto's, vooral van die gletsjerpartij! Kan niet wachten op nog meer reisverhalen: vertel ons alles!

Alex & Annemieke

Ons reisplan: Chili/Patagonië & Vuurland (met Femke & Leo); Paaseiland; Tahiti; Nieuw-Zeeland (met Wilco & Renny); Tasmanië; Australië (bezoek aan Irene & Nicolas en vervolgens op reis met Marieke); Papua; Filipijnen (met Eefje ? en Mariëlle); Vietnam & Cambodja; Japan; China; Via Mongolië met de Transmongolië express naar Moskou; Van Moskou per vliegtuig via Helsinki naar Amsterdam.