Het einde van de wereld... - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld... - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld...

Door: Alex en Miek

Blijf op de hoogte en volg Alex & Annemieke

17 Januari 2008 | Chili, Santiago de Chile

Na afscheid te hebben genomen van Femke en Leo trokken wij, na een korte break in Punta Arenas, door naar het piepkleine Puerto Williams. Puerto Williams is de meest Zuidelijke nederzetting ter wereld en is niet veel meer dan een marine basis, een paar huisjes en een haven waar schepen richting Antarctica vertrekken.

Puerto Williams is dus bijna niets, maar daardoor heel bijzonder! Erg stil, ongerept en geen toerist te bekennen. Ook hier zijn we met de tent de bergen in getrokken en hadden vandaar uitzicht op de eilanden van Kaap Hoorn.

Er leven in dit gebied veel bevers, alleen makkelijk laten die zich niet zien. Na veel gezoek, gespeur en geduld hoorden wij ze klapperen (met hun staart?) in het water en zagen we ze rondzwemmen. Grappige beesten!

Na zoveel moois te hebben gezien, hebben we het gevoel al veel langer weg te zijn dan we eigenlijk zijn. Morgen vertrekken we naar Paaseiland. Dat wordt genieten van zon, zee en niets doen!

Liefs vanuit Chili!
Alex & Miek

• 17 Januari 2008 - 17:22

Jacqueline B:

Ja, bevers slaan met hun staart op het water (als ik me goed herinner...)
    Mooie beschrijving van zo'n stille, en alleen daardoor al bijzondere plek.
    Veel plezier verder.
    Voor Annemiek: vanmorgen op bezoek geweest bij Carine. Baby Perrin is een lief jongetje.

• 17 Januari 2008 - 17:38

Riet J:

Het was even wachten , maar dan laten jullie ook wel weer iets overweldigends zien.Ik geniet een klein beetje mee . Wat een schitterende plaatjes.Tot de volgende keer maar weer.

• 17 Januari 2008 - 18:19

Marco En Mirjam:

Tjonge, jonge. Wat mooi zeg. Super. Als het nu afgelopen zou zijn, zou je al je een mooie reis gehad hebben, maar je begint nog maar net. Geniet ervan.

• 17 Januari 2008 - 19:11

Charlotte:

Dag lieve Alex en Miek,

Wat een geweldige foto's!!! Grappig toeval, want heb net afgelopen zondag de foto's van mijn tante gezien die zo'n beetje op exact dezelfde plekken is geweest.

Ontzettend stoer wat jullie daar allemaal doorstaan, zal soms best zwaar zijn of niet? De natuur en omgeving zullen het wel meer dan waard zijn, echt gaaf.

Zijn benieuwd naar jullie volgende bericht en foto's!

Liefs, Charlie & PJ

• 17 Januari 2008 - 22:00

Dolf & Siska:

Erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen. De foto's zijn prachtig! Ik ben ook wel een beetje jaloers als ik die mooie landschappen zie met al dat ijs... Hier zeikt het van de regen, dus jullie hebben een beter plekje.

Veel plezier samen.

Dolf.

• 17 Januari 2008 - 22:30

Annemarie Van Der P,:

Hallo, erg mooi die wereld waar jullie in zijn, ik geniet van harte mee! Hier wil je niet zijn, mist en regen, ik wil daar zijn, super! Alex, ik krijg een hond rond april! Zoen Annemarie

• 18 Januari 2008 - 07:55

Nelleke:

He Alex en Annemieke,

Heel leuk om jullie mails te ontvangen!! Breekt de saaie kantoordag. Jammer dat ik jullie niet meer dag heb kunnen zeggen. Heel veel plezier!

Nelleke

• 18 Januari 2008 - 10:29

Ilva:

Hoi!

Wat ziet dat er allemaal wáánzinnig mooi uit zeg! Geniet ervan, dan geniet ik op afstand mee ;-)

• 18 Januari 2008 - 12:52

Marieke Groen:

Wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen, en wat een mooie foto's.
    Nou het volgende is lekker genieten van de zon, dat kunnen wij hier niet zeggen, maar wie weet, misschien in oostenrijk, nou heel veel plezier verder en tot mails.

• 18 Januari 2008 - 14:38

Miranda Gebuys:

Ik hoorde van mijn moeder dat jullie zijn begonnen aan jullie super reis.
    Ik wens jullie vanuit Hekendorp heel veel plezier en ik zal af en toe heel nieuwsgierig op jullie site koekeloere om te zien waar jullie zitten en hoe het gaat. Veel plezier en een fijne lange vakantie.

Groetjes Miranda G en fam

• 18 Januari 2008 - 20:10

Joni:

Overweldigend die natuur! Echt mooi om foto's te zien en verhalen te lezen.. Daar krijg je reiskriebels van.

Geniet ervan

• 19 Januari 2008 - 20:31

Barbara:

Geweldig wat jullie allemaal doen, en het is zo gaaf daar een beetje van mee te mogen genieten! Hier is alles ok, dus reis maar lekker verder!

xxx

• 19 Januari 2008 - 20:33

Meer:

Prachtig om de afwisseling in weer te lezen en te zien. Storm, windstil, zon en regen. Indrukwekkend.
    Geniet ervan.

• 20 Januari 2008 - 11:22

Suzan:

Wauw! Wat een gave verhalen en foto's! Leuk om jullie zo te kunnen volgen!

Heel veel plezier en geniet ervan!

• 20 Januari 2008 - 20:15

Marielle:

Helemaal geweldig, super gave foto`s, krijg er wel ontzettende reiskriebels van!!Maar nog 4 weken en dan naar Thailand en dan nog 8 weken en dan... Filipijnen here i come!En mag ik een klein stukje deelnemen aan jullie fantastische reis/avontuur!super zin in! xx mariel

• 21 Januari 2008 - 08:43

Valerie:

Jongens, wat een spannend avontuur gaan jullie aan! ik geniet een beetje mee vanuit het druilerige en saaie holland.

Geniet en liefs, valerie

• 21 Januari 2008 - 17:05

Hans Jongmans:

Hi Alex & Miek,

Wat een schitterende foto's! Ik kan me voorstellen dat het al veel langer lijkt dan de 3 weken dat jullie weg zijn als je in dit soort landschappen vertoeft. Het haalt het natuurlijk niet bij het Alkmaarse landschap, maar het ziet er niet onaardig uit.

Hier alles goed, al loopt de Provincie Gelderland voor geen meter....nee hoor geintje!!

Ben benieuwd naar de foto's op Paaseiland; daar heb je toch van die grote totems?

Have fun guys

• 22 Januari 2008 - 17:51

Esther F:

Wauw wat een fantastische foto`s! Ik moet nog beslissen waar ik deze zomer naar toe op vakantie ga (= het onderwerp van de dag in de personeelskamer), maar nu weet ik het helemaal niet meer... Wat een schattig klein tentje hebben jullie! Het moet er wel gezellig zijn ;-) Doe de zon trouwens de groeten (wij hebben hem al een tijd niet meer gezien)! Genietse!
    Groetjes, Esther

• 23 Januari 2008 - 08:31

Eddie En A3 Smit:

Hallo,

We hebben jullie nu ook in de favorieten gezet. Hou ons op de hoogte!!

groet uit hulshorst (Holland)

• 23 Januari 2008 - 14:04

Emile En Nilom:

Hey lieve mensen!!

Wat een mooie foto's hebben jullie,om jaloers op te worden!!Wat leuk dat jullie zo te volgen zijn..Hier in Nederland is het niet zo'n mooi weer..

Geniet ervan!!Maar dat zullen jullie ongetwijfeld doen!Wij genieten met jullie mee..

Tot de volgende bericht!!

Groetjes en have fun!

• 23 Januari 2008 - 15:37

Annemieke M:

Wow! Klinkt overweldigend allemaal en jullie enthousiasme straalt ervan af! Wat een lekker idee dat jullie nog plenty of time hebben om alles te zien en ontdekken. Die foto's kunnen straks uitgegeven worden zo mooi.
    Hier alles ok en plenty of rain. Tja het verschil moet er zijn, haha!!

Lieve groetjes, Annemieke (die andere)

• 26 Januari 2008 - 22:01

Luuk :

Incredible, enjoy!

• 30 Januari 2008 - 08:01

Daphne:

Hoi Alex en Miek,

Waanzinnig mooie foto's zeg. Ziet er super uit. De tijd vliegt echt om.
    Nieuws uit de GC-samenleving: CBS is binnen! En ik ga in september trouwen ;)
    Geniet lekker en we zijn in afwachting van een volgend jaloersmakend bericht.
    Liefs Daphne

• 30 Januari 2008 - 16:33

Suzanne:

Lieve Alex en Annemieke,
    Wat een geweldige reis! De foto's zijn super mooi. Het ziet er allemaal schitterend en bijzonder uit; en ook die dieren die jullie allemaal hebben gezien (en zelfs hebben kunnen fotograferen). Veel plezier maar weer voor het vervolg. Ben benieuwd hoe Paaseiland was.
    Liefs Suzanne, Miquel, Ilse, Amber en Maaike

• 30 Januari 2008 - 20:29

Janny:

Wat grandioos die reis, en wat een te gekke foto`s, en die natuur, daar wordt je toch stil van. Ik zit bij iedere foto te genieten. Zal weer moeten wachten op de volgende.

• 04 Februari 2008 - 08:38

Andrea Davelaar:

Jeetje, Alex en Annemieke..wat een prachtige indrukwekkende wandeltochten maken jullie zeg,...Ik kan me voorstellen dat het je de adem beneemt,. Klein beetje jaloers word ik wel hoor ; - )...
    Geniet ervan!!

Liefs,
    Andrea

• 04 Februari 2008 - 19:36

Hub&Pet:

Jojo krijgen we nog 's wat watertandende foto's van de Pacifische stranden, palmbomen, cocktails en al dat soort dingen te zien?!

Inmiddels al in Kiwiland aangekomen?! Veel kusjes aan die ouwelui van ons, en veel plezier!

Kusjes van Huib&Pet uit Utrecht

jum jum wij eten risotto :-P
    worden jullie ook s jaloers :-P

• 14 Februari 2008 - 21:03

Jansje:

Hey Lieve alex en miek!
    Wat een prachtige foto's en verhalen en wat leuk jullie zo te kunnen volgen! En wat fijn dat ik hier zit, hihi. (Dat tentje helemaal alleen in de middle of..! romantisch, hoor, maar ook brr..) Geniet ervan!!! X Wilm, Joris en Jans
    p.s. Hoe is/was Paaseiland?

• 17 Februari 2008 - 10:01

Woutje P:

Hoi Alex en Annemieke, zit nu voor het eerst op jullie site te kijken, wat een belevenis zeg! Nou, zo'n reis is geweldig om dit mee te maken. Geniet er maar lekker van en morgen gezond weer op. Foto's zijn overweldigend!!! Blijf jullie volgen. Liefs wouter

• 17 Februari 2008 - 18:27

Watze En Geke:

Dank voor jullie prachtige foto's.We "reizen"met jullie mee en blijven graag op de hoogte. Hier alles goed.Geniet volop en later horen wij graag de gevoelsverhalen die je tijdens zo'n reis opdoet.Groeten voor jullie vieren, Watze en geke.

• 19 Februari 2008 - 22:20

Agata & Erik:

Leuk jullie avonturen hierzo!
    Nog veel plezier en doe voorzichtig.
    Hopelijk binnenkort weer een berichtje?
    Groetjes (ook van Lara en Radek!)

• 22 Februari 2008 - 07:54

Dolf, Siska, Bob:

Ha Reizigers,
    we hopen dat jullie nog steeds een fantastisch avontuur beleven - we kijken verlangend uit naar het vervolg van jullie verslag!

• 24 Februari 2008 - 19:31

Christel:

Zouden ze ons vergeten zijn?

• 27 Februari 2008 - 10:11

Irene:

Nou dat vraag ik me af! Misschien hebben ze wel zo'n gave tijd! Maar ik zie ze lekker binnekort in Sydney!

• 03 Maart 2008 - 07:51

Barbara:

Ook ik zit met smart op nieuwe berichten te wachten!
    Maar denk maar zo, ze zullen daar waar ze zijn geen mogelijkheid hebben en heerlijk van al deze communicatie middelen verschoond zijn.

Stiekum hoop ik dat ze binnenkort wel even uit die tent kruipen om ons op de hoogte te brengen van hun belevenissen!

• 09 Maart 2008 - 12:20

Wilren:

Wij gaan zo weer even albatrossen kijken! En dolfijntjes, springend om de boot.. en nog veeeel meer.
    liefs, wilco en renny

• 14 Maart 2008 - 20:29

Wilco En Renny:

nu duurt het niet lang meer...
    echt waar, een dezer dagen misschien wel...

• 18 Maart 2008 - 09:05

Anne And Stephen: