Onze meest exotische bestemming - Reisverslag uit Alotau, Papua Nieuw Guinea van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu Onze meest exotische bestemming - Reisverslag uit Alotau, Papua Nieuw Guinea van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu

Onze meest exotische bestemming

Door: Alex en Miek

Blijf op de hoogte en volg Alex & Annemieke

18 April 2008 | Papua Nieuw Guinea, Alotau

Even een kort bericht vanuit de meest exotische bestemming van onze reis (en misschien zelfs ter wereld), Papua. Het lijkt net Afrika in Azie, heel donkere mensen, alleen maar jungle, nauwelijks tot geen wegen, dus transport via water en lucht. Net terug in Alotau na een verblijf op oa Kwato en eiland waar wij de 6de en 7de bezoekers waren ooit. Wel 2 dagen achter elkaar stortregen gehad, maar het snorkelen met de Mantaroggen maakte veel goed.

Een uitgebreid verslag van onze avonturen in Queensland volgt later, we wilden eigenlijk alleen even laten weten dat wij al 3 weken geen mobiel bereik meer hebben en dus alleen per mail berikbaar zijn (alexgroen@planet.nl en annemiekeveeneman@hotmail.com). Waarschijnlijk hebben we in de Filipijnen weer mobiel bereik.

Dank voor alle leuke berichten!
Alex en Annemieke

  • 18 April 2008 - 06:23

    Jacqueline B:

    Lieve Annemieke en Alex,

    Fijn om weer wat van jullie te horen, en dan ook nog zulke opgewekte berichten. Nederland wordt wel erg saai zo, na nauwelijks bezochte eilanden en mantaroggen!

    Heel veel plezier verder, en goede reis,
    Jacqueline

  • 18 April 2008 - 06:45

    Nelleke:

    Hoi HOi,

    Hier dan ook eindelijk een berichtje van mij. Nelleke van Gooiconsult. Ik zag namelijk dat er nog een Nelleke heeft gereageerd.
    Wat een indrukken hebben jullie opgedaan.
    Af en toe in de hectiek van het werk, de dag kan ik jaloers op jullie zijn. Maar dan realiseer ik me ook weer dat ik natuurlijk wel dat ik wat te dromen moet hebben. :-) :-)

    Heel veel plezier nog en geniet van alles om jullie heen.

    Groeten uit een ontwakend Huizen.

    Nelleke

  • 18 April 2008 - 08:24

    Eefje:

    Lieve Miek en Alex,

    Dan heb je mijn welgemeende felicitatie zeker ook niet ontvangen......nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!En wat een mooi jaar dit is en zal worden!!!!
    ben heel benieuwd naar de foto's die nog gaan komen.....moet nu aan de kokerij....zo allemaal mensen die komen mee eten!!!
    xxx eef

  • 18 April 2008 - 08:40

    Renny:

    Heb net mijn nieuwe mailadres opgegeven zodat ik weer bericht krijg wanneer jullie iets plaatsen. Krijgen we nog een foto te zien van Mantaroggen? liefs,

  • 18 April 2008 - 10:02

    Hanneke:

    Hoi,

    Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.De tijd gaat snel dus veel genieten.Hier is het nog steeds koud.
    Annemiek nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Liefs,
    Hanneke

  • 18 April 2008 - 10:13

    Dick Houtman:

    Ik ga jullie niet vervelen met hoe jaloers ik ben want dat is niet zo! Het is hier heerlijk, ca. 10 graden en dat al een maand of 6 dus we kunnen niet klagen. Ik vind het erg mooi te zien hoe iets waar Alex veel over heeft verteld en jullie je samen op hebben verheugd gewoon waar wordt en naar mijn idruk zelfs overtroffen. Geniet en geniet en geniet (want in september hebben we je weer ontzettend hard nodig). Hier allerlei interessante opportunities en nieuwe klanten, hmmmm! Nu ben jij nieuwsgierig en dat is ook de bedoeling...

    Groet, ook van Ilse

    Dick


  • 18 April 2008 - 11:27

    Leo:

    Leuk om van jullie te horen...maar waar zijn de foto's.

    Meest exotische bestemming...zucht;-(

  • 18 April 2008 - 11:38

    Marieke:

    Ik denk met heel veel plezier terug aan de fijne tijd die ik met jullie gehad heb, wat een mooi land is australie, ik heb heimwee naar alles wat ik daar beleefd heb, en het mooie weer, het wil hier nog niet erg lukken, het blijft koud, tenminste dat vind ik. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd in Papua toe, en we houden voorlopig contact via de mail, heel veel lieve groetjes van Marieke.

  • 18 April 2008 - 12:49

    Irene:

    Hoi wereldreizigers! Dat klinkt bijzonder de,6e en 7e bezoeker ooit! Helaas hebben jullie mijn verjaardags-smsje dan niet gekregen maar ik heb aan je gedacht Anne! Heel veel plezier nog! Het weer is hier in Sydney nu toch wel veel meer herfstachtig met meer regen en wind. Bijna hollands weer! Jullie hebben dus erg geluk gehad toen jullie hier waren! Alles goed hier, buikje groeit goed! Liefs irene en nicolas

  • 18 April 2008 - 19:37

    Annemarie:

    Hallo Alex en Annemieke, Spannend, Papoealand, nog geen 50 jaar geleden koppensnellers! Heb er veel boeken over gelezen en jullie zitten daar, super! Lijkt me wel een shock zo ver van de bewoonde wereld. En wat maakt jungle een herrie! Dat vond ik altijd zo raar, dat een jungle zoveel lawaai maakt, je verwacht stilte en rust, maar je hoort alle insecten, apengebrul en andere ondefinieerbare geluiden. Brr, altijd wel een beetje eng of is het voor jullie alleen maar spannend? Over 2 weken komt mijn hondje al, hij heet Japie en is zwart met wit. Koop allemaal speeltjes en lekkere dingetjes voor hem, kan niet wachten! Ga een week naar Texel, dat is weer wat anders dan aan de andere kant van de wereldbol, huisje met indoorzwembad zonder mantaroggen, ik neem wel een speelgoedeendje mee, ook leuk! En ook even onder de zonnebank om solidair te zijn met jullie! Hee, wereldreizigers, erg leuk om wat van jullie te horen en doe het wat vaker!! Ik was best wel benieuwd weer, maar goed om te horen, dat alles kits is.

    Hartelijke groeten,
    Annemarie van der Peet

  • 19 April 2008 - 09:31

    Luc Benschop:

    Geweldig wat een verhalen. mijn papa en mama hebben het voor gelezen. ik ken jullie nog niet maar hoop dat ik snel de verhalen mag horen. groetjes en een dikke kus. Ook van mijn papa en mama.
    Trouwens het gaat perfect met mij. Mama heeft heerlijke melk waar ik lekker op slaap en goed op groei. Mama is ook weer bijna helemaal opgeknapt. Ze weet alleen nog niet precies mijn ritme maar die hou ik ook nog even voor mijzelf.

    Dikke kus voor jullie!!!!!!!!!!!!! geniet ervan. dan genieten wij van jullie verhalen en foto's!!!

  • 19 April 2008 - 09:31

    Andel:

    Geweldig om jullie zo te zien genieten!! Hopelijk tot ziens op de Asch van Wijck xxx

  • 19 April 2008 - 10:26

    Annemarie:

    Hai Annemieke en Alex!

    MANTAROGGEN?? Te gek zeg! Wij hebben 5 dagen gezocht naar deze beesten op het Great Barriere Reef! Wat geweldig om over al jullie avonturen te lezen.
    Geniet ervan samen!

    Groetjes van Ferdinand en Annemarie

  • 20 April 2008 - 12:14

    Barbara:

    Hallo beroepsgenieters!
    Ga zo door, ennuh wat moet ik doen om bezoeker 8 te worden?
    Tot het volgende bericht dan maar,met hopelijk mooie foto,s.

    goede reis verder,
    Barbara

  • 20 April 2008 - 19:35

    Marieke:

    Ha levensgenieters!
    Wat klinkt het allemaal geweldig zeg, al jullie belevenissen zijn stuk voor stuk super. Hadden jullie nog bijna een eigen eilandje ontdekt, 6e en 7e bezoeker, dat is bijzonder. Geniet er maar goed van. Het is erg leuk om jullie updates af en toe te kunnen lezen!
    Groetjes!
    Marieke (2e Marnix)

  • 20 April 2008 - 19:41

    Wilm En Jans:

    Wauw...Wat een andere wereld....
    Geniet!
    Doen wij ook :-) xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 April 2008 - 15:05

    Charlie:

    Ook mijn felicitatie per SMS zal nietr zijn aagekomen, dus bij deze enigzins verlaat....
    Lieve Miek! (nog) van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je in je nieuwe levensjaar nog heel veel mooie en bijzondere momenten toe. geniet ervan en prent die herinneringen goed vast in je geheugen (da's fijn voor later).

    PJ en ik kijken er ontzettend naar uit jullie over 2 maanden te zien in Laos (of Cambodja)! We hebben contact..

    Heel veel liefs,
    Charlotte

  • 23 April 2008 - 17:32

    Marielle:

    Lieve A&A
    ga nu mijn tas inpakken!!
    Zie jullie zaterdag in Manilla!!
    Heb er super veel zin in!!
    xx
    mariel

  • 23 April 2008 - 20:51

    Peggy (Gooiconsult):

    Hi Alex en Annemieke,

    Heerlijk al jullie berichten. Zo zal de ervaring van 'de 6de bezoeker ooit' het natuurlijk nog heel lang goed doen in de categorie 'stoere verhalen'. Al geloof ik het allemaal pas echt als ik in mijn bosatlasje heb opgezocht of die plaatsen allemaal wel bestaan; kwato ....?! Ik kan alleen maar gokken hoe jullie überhaupt te weten zijn gekomen dat dat eilandje bestaat?! I'm guessing; the joys of internet?!

    Maar ik moet bekenen dat ik net zoveel geniet van de berichtjes van al jullie dierbaren en vrienden op deze site! Erg grappig om te lezen hoe zij jullie reis/afwezigheid beleven. Berichtjes die enorm tot de verbeelding spreken ("tot zo in Manilla/ Laos/ Cambodja...."). Berichtjes die wat beter passen bij mijn huidige leventje ("ik moet zo koken..."). Het geeft allemaal wel een mooi beeld van jullie sociale nestje HIER IN NEDERLAND!
    Dus laat dat meteen een goede reden zijn om (ooit, over inmens lang) weer terug te keren.

    En anders gewoon vanwege het feit dat ik mijn haar heb geknipt en ik dat persoonlijk ook als enorm avontuurlijk heb ervaren, dus ik kan me voorstellen dat jullie daar ook wel voor terug zouden willen komen ;-).

    Nou stoere man en vrouw, zal ik dan toch maar nog een beetje ruimte op de site laten voor anderen?

    Veel (overlevings-)plezier!

  • 24 April 2008 - 19:01

    Chantie:

    Jullie genieten mega. Gaaf hoor. Doe de groetjes zaterdag aan marielle. Hier draait alles ok al wordt je wel gemist.
    Genieten nog he.
    Liefs Chantie

  • 30 April 2008 - 20:00

    Annabelle:

    Lieve twee,
    Wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken! Zijn wij hier in oranje gekleurd Nederland de verjaardag van de koningin aan het vieren,
    zijn jullie aan het snorkelen met Mantaroggen en in de Jungle belandt.
    Wat jammer dat jullie niet te bereiken waren met Annemiek d’r verjaardag, wij waren echt op tijd met sms’en en denken vaak aan jullie!
    Hebben jullie nog wat bijzonders gedaan (buiten al die bijzondere dingen die jullie al meemaken..Tarzan en Jean gespeeld in de jungle of Hakoena matata gezongen in de jungle, of verstoppertje met kangaroo’s???) Zoals ik al sms’te is jullie kamerversiering voor Luc aangekomen en hangt nu op zijn raam erg attent van jullie. Ik kon het niet laten om even een foto van onze zoon mee te sturen,hij is ook zooooo leuk. Vandaag zijn we de halve dag aan het struinen langs de kleedjesmarkt en hebben een echte loopwagen, houtenblokken auto en treintje voor in bad kunnen kopen voor totaal 7,50euro.Wolter is voetbal aan het kijken op de tv en zo ga ik Luc de borst geven voor dat we naar bed gaan. Dit is ons leven voor nu maar genieten met jullie mee…

    Annemiek,ik mail dit ook naar je mailadres met foto! Dikke kus Wol;ter, Luc en annabelle.


  • 01 Mei 2008 - 10:40

    Paul En Ilonka:

    Hoi Alex en Annemiek,

    Wat ziet het er allemaal prachtig uit!! Wat een geweldige foto's en verhalen. We zijn ook erg benieuwd naar de exotische foto's van deze bestemming. Het genieten gaat jullie volgens ons goed af, maar geniet nog lekker even door van al dat moois!! Hier gaat alles zijn gangetje, we klussen nog (soms iets minder enthousiaist) door.

    Groetjes en nog heeeeeel veel plezier.

    Paul en Ilonka

  • 15 Mei 2008 - 11:16

    Daphne:

    Hallo dimdims,

    Wat leuk, jullie kaart ! Vraag me wel af wat jullie hebben moeten ruilen om deze te bemachtigen :)
    De foto's en berichten zijn fantastisch...maar als ik in mijn luie stoel in mijn exotische achtertuin lig, de tropische vogels fluiten en ik mijn ogen dichtdoe, kan ik met deze temperaturen ook wegdromen.

    Doe ik ze open, dan zie ik alleen mussen en spreeuwen, is het veel drukker dan op jullie onbewoonde eiland en is snorkelen echt onmogelijk maar toch genieten we hier ook, van veel vrije dagen en heerlijk weer.

    Verder zijn we druk met alle voorbereidingen van D-day en wordt er tussendoor ook nog hard gewerkt bij Gooiconsult.

    Enjoy en tot nog lang niet.
    Lfs Daphne


  • 21 Mei 2008 - 21:04

    Karen En Bo:

    en terecht dat je geen bereik hebt!
    Het zou toch raar zijn als je ergens naar toe gaat waar (bijna) geen mensen komen, en dat je dan gewoon kunt bellen...;-)
    Kunnen we -als jullie ooit nog terugkomen- een soort foto marathon houden? Gewoon elke dag een uur of twee? Hoeveel weken zijn we dan bezig? ;-)
    Komt Loki gezellig op schoot Annemiek, hij heeft het net beloofd....
    Wij tellen af, maar genieten jullie nog maar lekker!
    Liefs van ons, Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex & Annemieke

Ons reisplan: Chili/Patagonië & Vuurland (met Femke & Leo); Paaseiland; Tahiti; Nieuw-Zeeland (met Wilco & Renny); Tasmanië; Australië (bezoek aan Irene & Nicolas en vervolgens op reis met Marieke); Papua; Filipijnen (met Eefje ? en Mariëlle); Vietnam & Cambodja; Japan; China; Via Mongolië met de Transmongolië express naar Moskou; Van Moskou per vliegtuig via Helsinki naar Amsterdam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 40053

Voorgaande reizen:

28 December 2007 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: