Beachparadise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu Beachparadise - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu

Beachparadise

Door: Alex en Miek

Blijf op de hoogte en volg Alex & Annemieke

27 Mei 2008 | Australië, Sydney

Onze volgende bestemming in Australie werd Queensland, 'The Sunshine State' (waar het overigens ook heel hard en lang kan regenen weten we nu). Twee dagen na aankomst in Bribane arriveerde Marieke, vers uit Nederland. Met z'n 3e begonnen we een nieuw (camper)avontuur.

Queensland staat bekend om z'n geweldige sun-beach cuntuur. Maar, door wat extra kilometers af te leggen, genoten we ook van bergen, mooi wildleven & jungle.

Een van de hoogtepunten was het rondscheuren over Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Om de beurt achter het stuur, 's avonds de tent opzetten zonder stokken (oeps, vergeten), zonsondergang aan zee, wijntje erbij, leuke gesprekken onder de sterrenhemel en uitkijken voor dingo's (vandaar dat Marieke achter in de jeep sliep).
We knepen'm wel even toen de dag daarna de jeep plots stil kwamen te staan, vlak aan zee, met opkomend tij. Spannende minuten (eerste reactie was 'duwen', maar dat schoot niet op, dan maar 112 bellen, er was namelijk niemand in de verste verte te bekennen). Gelukkig, kwam er na ongeveer een half uur een jeep voorbij, net voordat het water de jeep had bereikt, en kregen we hulp. Bedankt bedankt!

Bij de Whitsundays een geweldige zeiltocht gemaakt, het soort activiteit waar we straks, tijdens een koude winter, met weemoed aan terug zullen denken. Een gezellige groep mensen, veel zon (en met geluk wat wind...), heerlijk eten en veel snorkelen! Alex werd 'the fish' genoemd, niet uit het water te krijgen...

Na drie heel gezellige weken namen we op het vliegveld van Cairns afscheid van Marieke en vlogen wij door naar Papua!

• 27 Mei 2008 - 08:55

Leo:

Gaaf hoor. vooral die vis (napoleon misschien) erg gaaf. Kan wel zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben en relaxed..

• 30 Mei 2008 - 12:34

Barbara:

Het blijft geweldig om jullie te volgen!
    Dat snorkelen op deze plek wil ik ook!
    genietze!
    dikke zoen!

Alex & Annemieke

Ons reisplan: Chili/Patagonië & Vuurland (met Femke & Leo); Paaseiland; Tahiti; Nieuw-Zeeland (met Wilco & Renny); Tasmanië; Australië (bezoek aan Irene & Nicolas en vervolgens op reis met Marieke); Papua; Filipijnen (met Eefje ? en Mariëlle); Vietnam & Cambodja; Japan; China; Via Mongolië met de Transmongolië express naar Moskou; Van Moskou per vliegtuig via Helsinki naar Amsterdam.