Een aanrader! - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu Een aanrader! - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu

Een aanrader!

Door: Alex en Miek

Blijf op de hoogte en volg Alex & Annemieke

27 Mei 2008 | Papua Nieuw Guinea, Port Moresby

Al eerder schreven we vanuit Papua. Even wennen na over georganiseerd Australie... Als je in Papua Nieuw Guinea wilt reizen moet je tijd hebben en een heleboel geduld. Maar het is een absolute aanrader!

Het was een compleet andere wereld toen we 's avonds aankwamen in Port Moresby en een taxi nemen naar ons hostel. Waren we nu in Afrika of Azie?
Druk op straat, broeierig warm, andere geuren, geluiden, eten en geen toerist te bekennen! We hebben ons een paar dagen vermaakt in de hoofdstad en daarna een vliegtuig genomen naar Alotau in het Oosten.

In Alotau hebben we jullie de vorige keer geschreven. Alotau was voor ons de uitvalbasis om activiteiten te ondernemen. We verbleven in een mooi hutje op een klein eiland, trokken voor een paar dagen de jungle in en snorkelden/doken zoals we nog nooit hadden gedaan...



  • 27 Mei 2008 - 08:55

    Renny:

    Nou super die foto's, vooral dat rechtleggen op de kraam. Een toneelstukje op zich!

  • 27 Mei 2008 - 09:00

    Leo:

    Je derde douche,Alex?...bikkel.

    Wat is de volgende bestemming...

  • 27 Mei 2008 - 09:01

    Pieter:

    Ha Lexus (& Annemieke)!
    Wat een mooie verhalen en foto's. Heb inmiddels ook de nodige sms-en van jullie ontvangen, dank voor de updates; leuk! Fijn dat jullie genieten van alle mooie avonturen, ik krijg de indruk dat de reis ook daadwerkelijk geworden is wat de bedoeling was! Leuk.
    Hier in NL alles in orde, natuurlik minder avontuurlijk maar desalniettemin gaat het goed. Ben heel benieuwd naar alle uiteindelijke verhalen en foto's.

    Geniet nog even!

    XP

  • 27 Mei 2008 - 09:02

    Leo:

    volgens mij zijn jullie online, want zie plotseling nieuw foto's.

    Jaloers...mantaray..snif;-(

    Leuk bij die mensen thuis...en annemiek is ook weer aan het bikkelen...GO GIRL!!!

  • 27 Mei 2008 - 09:03

    Pet:

    hiii sissiebabe en Alexi,

    Ik ben een beetje kwijt waar jullie nu zijn! Filipijnen toch?! Zet je nog ff wat foto's op jullie site?

    Hier alles top! Zit nog lekker op een wolk na afgelopen weekend :-) Nog niet helemaal geland...

    Vrijdag gaan Huib en ik naar Barcelona!! Lekker tapas eten, flaneren en spaans kletsen (Huib zit nu op spaanse les! Dus ik hou mijn mondje dicht dit weekend hihi)

    Nou jullie lekker chillen in Bounty-land :-P

    Kus vanaf m'n werk jippiejahee, Petra

  • 27 Mei 2008 - 09:15

    Jacqueline B:

    Ik vind die hornbill het leukst!
    Hier alles goed. De groep komt begin juni eten, we zullen aan jullie denken.
    Heel veel plezier nog,
    groeten,
    Jacqueline

  • 27 Mei 2008 - 09:17

    Wichart&Katja:

    He Alex & Annemieke,
    Groeten vanuit engeland. We volgen en kijken met envy naar jullie foto´s en verhalen. (time of your lives, zo te zien). Geniet ervan. Als jullie terug komen ben ik eindelijk afgestudered. (betere tijden). nogmaals groeten wich&kat.

  • 27 Mei 2008 - 09:17

    Wichart&Katja:

    He Alex & Annemieke,
    Groeten vanuit engeland. We volgen en kijken met envy naar jullie foto´s en verhalen. (time of your lives, zo te zien). Geniet ervan. Als jullie terug komen ben ik eindelijk afgestudered. (betere tijden). nogmaals groeten wich&kat.

  • 27 Mei 2008 - 09:17

    Pet:

    hiii sissiebabe en Alexi,

    Ik ben een beetje kwijt waar jullie nu zijn! Filipijnen toch?! Zet je nog ff wat foto's op jullie site?

    Hier alles top! Zit nog lekker op een wolk na afgelopen weekend :-) Nog niet helemaal geland...

    Vrijdag gaan Huib en ik naar Barcelona!! Lekker tapas eten, flaneren en spaans kletsen (Huib zit nu op spaanse les! Dus ik hou mijn mondje dicht dit weekend hihi)

    Nou jullie lekker chillen in Bounty-land :-P

    Kus vanaf m'n werk jippiejahee, Petra

  • 27 Mei 2008 - 13:04

    Daphne:

    Yeahh eindelijk hebben wij ook een nieuwtje: Sabine is bevallen van een zoon: SAM. 4100 gram, gezond en rozig.
    Liefs Daphne


  • 27 Mei 2008 - 14:40

    Charlotte:

    Ha Miekie & Alex,

    Wat een geweldige plaatjes! En die blije hoofden...hihi!!! En jee: bruin! En jee o jee: Annemiekie, wat ben je slank!

    Ik kan jullie zeggen: PJ en ik zijn de dagen aan het aftellen. Joepie! Laos, here we come!
    (sorry, heel veel uitroeptekens..)

    Liefs, Charlie


  • 27 Mei 2008 - 18:36

    Marijke :

    Hi wereldreizigers,

    Het blijft smullen hoor om een kijkje in jullie belevenissen te krijgen. Ik ben heeeel benieuwd naar de verhalen straks! Geweldig. Blijf genieten:-)
    liefs marijke

  • 28 Mei 2008 - 18:41

    Willem En Jans:

    Hey Lieve Miek en Alex!
    Wat een prachtige foto's!!! Wauw. Ben helemaal onder de indruk. Geniet van alle avonturen en blijf je verwonderen dat deze reis een hele bijzondere is! Wij denken aan jullie, dikke kus, Willem en Jans

  • 01 Augustus 2008 - 10:50

    Johnny:

    Goedemorgen !

    Jullie kennen mij niet, maar ik heb even een vraagje. Samen met een vriend ben ik van plan om in november een maand naar Papua Nieuw Guinea te gaan. We zijn nu aan het zoeken voor een vliegticket. Nu hebben we gelezen dat het makkelijkste is om naar Jakarta te vliegen en vanaf daar een vliegtuig te pakken naar Jayapura om vervolgens daar de grens over te steken. Nu is alleen onze vraag waar we een ticket kunnen kopen van Jakarta naar jayapura. We hebben wel het 1 en ander op internet opgezocht maar komen dan steeds op prijzen van 500 a 600 euro voor dat retourtje in Indonesie. We zijn dus erg benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben?

    Ik snap dat jullie niet al te veel tijd hebben om mij te mailen, maar mochten jullie een gaatje hebben dan zijn wij daarmee erg geholpen. Reactie kan je mailen naar johnnyuitterhoeve@hotmail.com

    Alvast erg bedankt, en succes met het vervolgen van jullie avontuur in PNG!!

    Groetjes Johnny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex & Annemieke

Ons reisplan: Chili/Patagonië & Vuurland (met Femke & Leo); Paaseiland; Tahiti; Nieuw-Zeeland (met Wilco & Renny); Tasmanië; Australië (bezoek aan Irene & Nicolas en vervolgens op reis met Marieke); Papua; Filipijnen (met Eefje ? en Mariëlle); Vietnam & Cambodja; Japan; China; Via Mongolië met de Transmongolië express naar Moskou; Van Moskou per vliegtuig via Helsinki naar Amsterdam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 40048

Voorgaande reizen:

28 December 2007 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: