The place we were before! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu The place we were before! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Alex & Annemieke - WaarBenJij.nu

The place we were before!

Door: Alex en Miek

Blijf op de hoogte en volg Alex & Annemieke

27 Mei 2008 | Filipijnen, Manilla

De Filipijnen, toen we hier aankwamen waren we direct enthousiast. De mensen spreken goed Engels, zijn vriendelijk en goedlachs. Er is een kleurrijk openbaar vervoer systeem met vrolijk gekleurde jeepneys, wat heel gezellig zit (twee lange banken, waar iedereen langs elkaar en over elkaar heen kruipt en Alex gisteren via het raam naar buiten klom omdat het zo prop vol zat en dat de makkelijkste weg leek).

Het is een arm land, maar we zijn in geen ander land geweest waar mensen die zo weinig hebben zo vrolijk zijn, lachen en we kinderen (in hun blootje) op een stilstaande jeepney zien zingen en dansen.

Zingen... dat is de Filipijnen op en top. 's Ochtends vroeg (we werden er een keer mee gewekt om 5.30AM), 's middags tijdens de lunch en 's avonds natuurlijk overal: KARAOKE. Zelfs in het kleinste gehucht vind je het (of beter gezegd hoor je het) en of ze kunnen zingen of niet, maakt allemaal niet uit. Ie-de-reen doet mee en de regel die geldt is: hoe harder hoe beter. Je snapt dat wij, als we ergens aankomen, eerst een checken of er een tv in de buurt staat...

Je komt in de Filipijnen voor de natuur, die is prachtig. Vergeleken met andere Aziatische landen is het niet een land met een rijke cultuur. Maar de natuur is schitterend en maakt heel veel goed!

De eerste twee weken hebben we rondgereisd met Marielle die ons op kwam zoeken; een geweldige tijd hadden we samen! Erg gezellig om bij te kletsen en ons enthousiasme voor dit land met elkaar te delen.

Inmiddels zitten niet meer in de Visayas maar op Mindoro. Alex doet daar zijn Divemaster en Annemieke is erg druk met nietsdoen. Binnenkort ook foto's van deze geweldige plek, we beloven dat het niet zo lang duurt als deze berichten (trouwens, kijk ook even naar Queensland die is ook nieuw!!) Super dat iedereen zo snel en leuk reageert, daar sluit ik me graag een middag voor op;)!!!

Veel warme, zonnige groeten vanaf White Beach waar het bere gezellig is!

Alex & Annemieke

• 27 Mei 2008 - 10:42

Leo:

Jaloers.........
    Walvishaai..ikke ook!

Relaxed...deze bestemming komt op mijn lijstje!!!Fem!!

• 27 Mei 2008 - 11:14

Irene:

Wauw! Wat een geweldig beestje op die laatste foto! Freaky!
    Fijn dat jullie het nog zo goed hebben. Echt een fantastische reis!
    Liefs Irene

• 27 Mei 2008 - 11:18

Renny:

ooh wat lief die Gremlin....
    En ja, ik heb de mail openstaan en dan komt er een berichtje binnen,ik reageer en dan komen er nog veel meer foto's...
    Nou dat is genieten!

• 27 Mei 2008 - 16:18

Monique:

oh, alweer van die mooie foto's
    wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
    gezellig dat marielle er was!
    Blijf genieten& take care,

blessings,
    liefs monique

• 27 Mei 2008 - 17:21

MEER:

Leuk om weer wat fotootjes te zien!! Wat zijn er toch mooie plekken op de wereld, en geweldig om live een walvishaai en manta tegen te komen (iets anders dan het aquarium in Osaka met de walvishaai en dat vond ik al indrukwekkend :-) ). Gaaf dat je nu ook de gelegenheid pakt om divemaster te worden --> Zijn er al ambities om daar te blijven en een duikschool te beginnen? Ik kom graag een keer proefduiken in dat geval....
    doe toch maar niet want NL is namelijk ook erg leuk!
    Hier verder alles goed, maar werk is wel wat anders dan deze waanzinnige en lange vakantiereis.
    Myrthe heeft helemaal het paardrijden te pakken en heeft het vrijwel alleen nog maar over de manege en Renske gaat helemaal goed met haar zwemlessen. Hopelijk blijven ze dat leuk vinden zodat er later leuke tropische tripjes mogelijk zijn met snorkelen en duiken.
    Groeten en knuffel van M&R.
    Geniet ervan en tot sms,

• 27 Mei 2008 - 17:55

Dosibo:

Wat gaaf! Ik hoop dat ik hondertzestig wordt, fit blijf en geld overhou. Dan ga ik ook!!! (en ik ken er ook een paar die wel meewillen dan).
    Groetjes, blijf voorzichtig doen en uitkijken, maar vooral genieten!
    Siska

• 27 Mei 2008 - 18:57

Heavy L:

Hi A-Team!

Leuk die nieuwe berichtjes en foto's!

Boelie heeft ook pictures laten zien, echt mooi dat aapie met die grote oogies enzo!

Jullie zijn goed bezig!

Grtz. Luuk

• 28 Mei 2008 - 06:50

Ilva:

Gaaf, de Filipijnen, daar heb ik ook érg goede herinneringen aan. En Alex, wat super dat je je DM aan het doen bent. Toch niet in Puerto Galera hè? Ik heb het zelf helaas moeten overslaan, maar heb van veel duikers gehoord dat dat wel ongeveer het duikmekka van de Filipijnen is.
    Mochten jullie nog tijd hebben: Sugar Beach in Sipalay op Negros is waanzinnig.

Geniet van alles!

• 28 Mei 2008 - 07:21

Ilva:

Mochten jullie nog tijd hebben: Sugar Beach in Sipalay op Negros is waanzinnig.

Geniet van alles!

• 28 Mei 2008 - 13:40

Annemarie Vd Peet:

Hallo bofkonten, wat zien jullie ontzettend veel en wat leuk om dat zo mee te maken, heb je geen plekje in je hutkoffer over of zo? Geniet nog maar even lekker door en ik geniet mee!
    Hartelijke groeten,
    Annemarie

• 28 Mei 2008 - 21:02

Joni:

Jullie hebben heel veel mooie foto's in te plakken als jullie terug zijn.. Dat wordt nagenieten. Een klein beetje jaloers mag ik wel zijn toch, zo midden in mijn tentamens...

Grt. Joni

• 28 Mei 2008 - 21:05

Ruben P:

Hey A-team,

Aleereerst Alex nog gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne verhalen en fijne pics. Vooral die walvishaai staat er goed. Het is al bijzonder er één te zien laat staan hem zo op de foto te zetten.
    Enjoy jullie travels en het relaxte reis leven.
    Sempai jumpa lagi,

Ruben P. medenamens Snel-E en ROAN

• 28 Mei 2008 - 21:55

Christel:

Wauwie! Wat leuk die gelukkige gezichten! En wat een mooie foto's. Het loopt het uit de hand met jullie 'daily treats!'. Ik zou zeggen.. just keep on going!

• 31 Mei 2008 - 10:35

Femke:

Wauw wat hebben jullie een geweldige tijd daar.. super....
    Blijf lekker genieten van al dat moois wat de wereld te bieden heeft. Liefs, Femke

• 31 Mei 2008 - 11:07

Myron:

Ook dit weer, heel relaxed

Die Tarsier schok wel erg van je Alex ... ;-)